2 Şubat 2012 Perşembe

SADE ADU



Müziğin sınırlarını aşmış bir şarkıcı!Hala keşfetmemiş olan varsa diye taptığım bir yorumcu olan Sade hakkında yazı yazmak istedim.Müziğine aşık olduğum tek insan diyebilirim.Ben kendisini back vokal olarak ilkkez sahne almadan önce bana yollanan repertuar listesinde keşfettim."Smooth Operator" şarkısını söylemem gerekiyordu.Şarkıyı açıp dinlediğim ilk andan itibaren büyülendim.Sonra bütün şarkılarını tek tek dinledim ve hepsine tek tek aşık oldum.Pürüzsüz,huzur veren bir ses.Aynı zamanda iyi bir besteci.O kadar güzel şarkıları varki dinlemekten asla bıkmam.Konserine gitmeyi hayal ettiğim tek insan.Kendisinden bahsedecek olursam müziği kadar sakin bir sanat hayatı var.Kişiliğini koruyarak sanat yapılabileceğinin en net örneğidir.Gerçek adı ise Helen Folasade Adu.Babası Nijeryalı,annesi İngiliz.Küçükken sadece soul müzik dinlermiş.80lerden bu yana acayip bir dinleyici kitlesi oluşturmuş.O kadar özel bir ses ki!Dünya çapında çok ses getiren şarkıları olmasına rağmen fazla göz önünde olmayı sevmeyen bir şarkıcı.Bence bu kadar özel olmasını sağlayan şeylerden biride bu.Birde sahneye hep çıplak ayak çıkarmış. Bunca yıllık sanat hayatına rağmen toplamda 6 albümü var.Ben favori şarkılarımı link olarak paylaşıyorum.Ama hepsi dinlemeye değer.Bence hemen bir D&R mağazasına gidip SADE-The Ultimate Collection albümünü alarak tüm şarkılarını keşfetmeye başlayın.Huzurun içinizi kaplayacağını garanti ederim.




İşte benim top 5 listem:
http://www.youtube.com/watch?v=_WcWHZc8s2I

http://www.youtube.com/watch?v=IR5_rTCi-Bo

http://www.youtube.com/watch?v=4TYv2PhG89A

http://www.youtube.com/watch?v=kcPc18SG6uA

http://www.youtube.com/watch?v=_qTsxMS2PpA

The DJ's playing the same song
I've so much to do
I have to carry on
I wonder if this grief will ever let me go
I feel like
I'm the king of sorrow
(King of Sorrow parçasını "sade feat 2pac" versiyonuyla dinlemenizi tavsiye ederim)


Baby Father single kapağı.Çok beğenirim.Renkler ve fotoğraf çok güzel.

I'm a soldier of love.Every day and night.

3 yorum:

ozge dedi ki...

sade'nin sıkı bir takipçisi olarak,onu tanıtmış olmana çok ama çok sevindim. bencede herkes mutlaka birkez olsun dinlemeni, vazgeçemiyeceklerini bende garanti ederim. çok teşekkürler herkese tanıtığın için, eline, yüreğine sağlık....

elcincomert dedi ki...

Bunu duyduğuma çok sevindim.Gerçekten olağanüstü bir ses.Umarım yazımdan sonra dinleyip sevenler olmuştur.Çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Birkaç sene önce bir yaz akşamı playlistimde Sade çaldığında eşimin 22 yaşındaki yeğeni “bu kim, çok iyiymiş” dedi. Hem sevindim, hem üzüldüm hem de müzik zevkini takdir ettim.